Fyrverkerier och kvällsmackor.

I lördags var jag på föreläsning på förmiddagen. Föreläsningen slutade halv fyra och det var så fint väder ute så jag ringde Wattis och frågade om inte vi kunde ha eftermiddags- picknick. Det tyckte han var en strålande ide, så jag sa hej då till mina vänner som skulle till Omote sando för att äta pannkakor med extremt mycket grädde på och åkte hem för att handla ingredienser till maten.

När jag var klar runt halv sju tiden åkte jag till Daitabashi där det hade varit festival i Okinawa town. Tyvärr så var festivalen redan över när jag kom så vi fick inte med oss någon Goya champuru. Vi surade inte för det utan hoppade på våra cyklar och åkte till en jätte fin park i Chofu.Jag hade gjort smörgåsar med sallad och carbonarafyllning och med kål och kroketter. Ingen smalmat med andra ord. Utöver det hade jag gjort en pastasallad med rosmarinmarinerad kyckling, och avocado.Wataru valde att avnjuta picknicken med öl. Med mig hade jag Vape, ett skydd mot myggor. Jag har blivit så sjukt myggbiten över hela benen att det nästan ser ut som att jag har någon sjukdom.Jag var sugen på Rosé så det fick det bli. Med tanke på att Tokyos utbud på rosévin inte är det bästa och att det här var det enda rosévinet i affären så hade jag inte överdrivet höga förhoppningar. Ja, sött var det.En suddig Wattis med öl.Jag hade inget vin i glaset och fick posera med Watarus öl.I närheten av oss sköt några gymnasieungdomar raketer på varandra så fotbollsplanen blev maffigt upplyst. Vi satt länge och funderade över varför Wataru helt plötsligt hade massa svarta prickar över handflatan och kom fram till att det måste ha varit av min tygväska som han vilat handen på.

Sedan slog klockan nio så vi packade ihop för att åka hem till mig och kramas lite innan Wataru skulle iväg på The Bash. och dansa till 50- tals klassiker hela natten lång. Jag som skulle jobba dagen efter sa hej då och godnatt och somnade strax efter att Wataru gått. En fin fin lördag, även om jag inte hann med att sy någon kostym.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

