Skira tyger och axelvaddar.

Häromdagen var jag i Nippori som ligger mot Ueno på Yamanote line, för att köpa lite mer tyg till kostymerna som jag håller på med. Det kryllar nämligen av billiga tygbutiker!

Går man snett över busshållplatsen och följer gatan rakt fram så ligger det tyg- och sytillbehörs relaterade butiker i varje hörn.Jag styrde dock mina steg rakt mot Tomato utan mellanstopp. Det är nämligen här Det tyget finns.

Medan jag ändå var här så passade jag på att köpa axelvaddar som såldes i storpack och lite andra tyger inför framtida syprojekt.

Första byxorna klara! Bara ett par till.Sedan kom Wattis förbi och vi åt middag med fylld aubergine till huvudrätt. Sedan tittade vi på film, Spellbound med Ingrid bergman och Gregory Peck men Wattis var så sömnig och somnade i början av filmen. Jag som satt och sydde på mitt andra par byxorna satt och tittade ända till att mina ögon inte orkade längre och vi var tvungna att släcka lampan och sova. Helst så nära det bara går.

Lämna en kommentar

Under Uncategorized

Lämna en kommentar