Izakaya öl och tofusallad.

Igår ringde jag upp Peter, en vän som ska vara här som utbytesstudent på Tsukuba university i ett halvår, som var inne i Tokyo över dagen. Det visade sig att han virrat bort sig i bostadsområdena i Shibuya. Perfekt tänkte jag eftersom jag precis slutat jobbet och var på väg in till Shibuya för att ta tunnelbanan hem, något som ändrades till att åka in till Harajuku och gå på Izakaya Yukari.

I två timmar pratade vi könsroller i japan, om Peters konstprojekt och drack öl till typiska japanska izakaya tilltugg. Eftersom vi inte har sets på över 3 år så var det ganska mycket under menyn samtalsämnen. En väldigt trevligt avslut på en lördag som inte hade börjat så bra av att jag fick betala för ett misstag på jobbet.

Nu är klockan ett och jag har precis avnjutit världens enklaste och godaste sallad med tofu och natto (fermenterade bönor).Nu ska jag sätta i gång med topparna till kostymen, sedan ska jag styra mina steg in mot Shinjuku och äta yakiniku med Tae som fyllt år. Jag vet att hon älskar Lanvin och vin. Lanvin är lite för dyrt för min plånbok. Vad tycker ni passar bäst att ge, en pimpad vinöppnare eller en flaska vin?

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Izakaya öl och tofusallad.

  1. Elin

    Men vad trevligt!

Kommentera

