Cyckelturer och karpar.

Idag hade jag som plan att sy hela dagen lång och bli klar med byxorna och börja lite på tröjorna. De planerna ändrades av att det var så himla fint väder ute. Soligt, men inte för varmt och med lite vind. En sån här dag kan man bara inte sitta hemma! Så Wattis kollade upp två parker en bit ifrån Eifukucho som vi var i tidigare (inte Chofu som jag råkade skriva). Jag packade ner ölen som Wattis hade med sig sedan dagen innan och åkte till Daitabashi för att möta upp Wataru som åkt i förväg för att fixa till sig. Sedan bar det av till park nr 1.Kashinomiya kouen heter den och hade världens finaste bollplan eller eventuell picknick spot!Den här växten kommer jag inte ihåg vad den heter men när man klappar på den så drar den ihop sina löv, som en bugning.Det var klarblå himmel och varmt likt en sommardag i Stockholm. En väldigt varm japansk höst med andra ord.

De hade en liten dam med små små fiskar i.

Man fick inte ha med sig kräftor, sköldpaddor, guldfiskar eller karpar och slänga i dammen för då äter de upp de småfiskar och smådjur som lever där.

Vi gick vidare..och kom till ett litet risfält.Solrosor fanns det också.De hade en liten japansk trädgård också.

Jag som hade joggat på morgonen var trött så jag var tvungen att sätta mig på en parkbänk och vila benen lite.Då passade vi på att ta en öl-paus.Den varma höstluften fick Wataru att vilja lägga sig i gräset.

Och jag lika så.Vart man än tittade så flög det fjärilar omkring. Kan ni se den ljusgula i mitten av bilden?Efter att ha försökt att fånga fjärilar på bild ett tag så bestämde vi oss att det var dags att cykla vidare till nästa park.

De hade en damm med stora karpar i.Det var en ganska liten park så vi avverkade den ganska snabbt.Vi var tvungna att titta lite på änderna innan vi begav oss hem.
Vi cyklade hem längst floden och njöt av det fina vädret. När vi kom hem fick vi reda på att vårt favorit pasta ställe inte hade öppet och inte skulle öppna först klockan sex. Vi som var vrålhungriga efter den långa cykelturen, cyklade vi till Sasazuka för att äta lite kryddstark mat på Jules spices.

Vi åt rostbiff bland annat som ja, smakade rostbiff. Det godaste för kvällen, stekta kikärtor.

Chorizon var Watarus favorit för kvällen.Till varmrätt så beställde Wataru in en kyckling och grönsakscurrysoppa som egentligen borde ha hetat kyckling och grönsakssoppa. För det var precis vad det var. Ingen currysmak alls. Vi blev båda lite besvikna.Jag åt nasigoreng till huvudrätt som var ganska olik alla de nasigoreng jag ätit hittills, liksom söt/stark.

Efter maten var vi så mätta och trötta så vi gick hem till mig. Wataru somnade på min futon och jag sydde klart byxor nr2 till New York I love you. Sådär film men allt som allt en väldigt fin dag.

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro

Kommentera

