Yakiniku och födelsedagskaka

Igår var jag ute med Tae, från min klass som fyllt 25 i veckan, och hennes vänner på en yakiniku restaurang i Shinjuku. Så här såg det ut.Tae beställde en umeshu sour och fick världesn minsta umeboshi i.Födelsedagsbarnet och Sachiko san som är halv jappe/ halv afrikan. Så himla vackra ögon!Kimuchi! Koreanska inlagda grönsaker, oftast kål. Ett måste till yakiniku!Tae fick en kaka av Erika san som hon bakat själv.Eftersom jag vet att Tae älskar vin så hade jag köpt med mig mitt favorit vin från Kaldi.Nottage Hill såklart!Tae var tvungen att provsmaka kakan med en gång.Vi beställde in massa olika kött, bland annat Yukke som är rått nötkött i en marinad som man sedan blandar med ett rått ägg och äter som det är.Jag med systrarna Erika san och Myuki chan.

Resultatet av för många flaskor vin.

När klockan slog tolv kände min trötta kropp att det var dags att åka hem.

Idag vaknade jag runt nio och var dödstrött. Trots det gick jag ut och promenerade/joggade och satte igång med storstädning av köket när jag kom hem medan jag var varm i kroppen.  Nu är klockan redan två och jag måste börja med topparna till kostymen som jag SKA bli färdig med idag. Puss och hej.

Lämna en kommentar

Filed under Tillställningar

Kommentera

