Havsdjur och dango.

Igår hade alla på skolan samlats för att förberedde inför festivalen. Vår klass repade gång och disskuterade hur vi ville ha vårt smink och hår.Här har jag testat två olika versioner på Chigusa. Det blev den till höger.Ungefär såhär ska jag se ut. Klänningen på bilden är även den jag ska ha på mig i showen.

Trött efter en heldag i skolan med FÖR mycket ändringar. Antagligen kommer min design inte ens att visas i skolshowen utan på den privata visningen inför elever och lärare på lördag kväll.Yuri.Såhär ska jag se ut i håret. En jättebulle mitt på huvudet. Dango som japanerna kallar det. Dango är en sötsak i japan och består av knådat ris, ibland med sesamfyllning och är rund som en boll. Därav namnet. Det är även en mycket populär håruppsättning i Tokyo (i Japan över huvud taget skulle jag tro). Som söderchic knut mitt på huvudet, fast med mer volym.När jag kom hem runt nio- tiden var jag så trött så trött att jag säckade ihop efter att jag ätit. Som tur var kom Wataru förbi. Han hade med sig en souvenir från Osaka, Takoyaki!

Efter att jag hade fått prata ut mig om den nya politiska situationen i Sverige så blekte han mitt hår innan han skulle ut på ett event. Han är så fin, min Wataru. Världens finaste.Sedan kom det jag blev gladast över..

Yukis brölloppsinbjudan! Första gången jag ska få gå påjapanska bröllop! Nu har jag bara fått inbjudan till efterfesten och inte till själva ceremonin men ändå! Super excited!Svarskort.Klart jag ska gå! Åh det kommer bli finaste dagen!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

