He taps at my window, willing that I let him in

Idag hörde jag den värsta åskan jag hittills hört i mitt 23 åriga liv. TVÅ gånger. Som tur var gick jag upp i ottan för att powerwalka/jogga och hann precis hem innan regnat började ösa ner. Sedan en blixt och BANG! Jag skulle inte bli förvånad om någon japansk tant rent av svimmade av skräck. Det går liksom inte att beskriva hur högt det lät. Nu pendlar det mellan att dugg- och hällregn. Men jag tycker om regn. Har alltid funnit det otroligt mysigt att sitta hemma i soffan eller i en skön fåtölj med en kopp te och en bok. Eller rent av bara ligga ner och lyssna på regnets smatter mot fönster och tak. Just idag kan jag tyvärr inte bara ligga ner och drömma mig bort. Jag har kostym att sy. Men jag hoppas att jag blir klar tidigt så att jag kan få lägga mig på min futon, sluta ögonen och bara drömma mig bort.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

