Ruffles, shreads of fabric and hairspray

School festival. Eftersom jag överlämnade min kamera till Peter som var snäll nog att komma och titta på min visning och även ta bilder åt mig, så hann jag inte ta så många backstage bilder. Här har ni några bilder från lördagen.Yuri blir fixad av make up artisten Shingo san.Det var fullt upp med att fixa smink, hår och finjustera kläderna.

Vi hade två visningar i skolan. En för alla besökare där vi hade en stor visning utan uppdelning av klass och sedan en, uppdelat efter klass, för lärare och elever där vi visade de kreationer som inte visades på den officiella visningen. Här kommer bilder från den första visningen.

Eftersom det var en tävling där besökarna fick rösta på det plagg de tyckte mest om, så fick alla gå ut med en lapp där det stod klass på i finalen.Mina snälla vänner hämtade Peter, som tog bilderna på visningen, så att han fick komma backstage.Vi hann vila i några minuter innan nästa visning.

1A

1B

1R1S1M

1F, min klass.Min design.2:ornas remakes.Finale.Efter visningen var vi alla ganska trötta men glada och nöjda.Efteråt gick ungefär hälften av oss till en isakaya i Ebisu för att fira. Jag stannade till nio-tiden och åkte sedan vidare till Black Lion, en engelsk pub i Meguro där Reno spelade 60-tals soul. Batteriet till min kamera dog efter gruppbilden så jag har dessvärre inga bilder från eventet. Strax efter elva var jag så trött så jag åkte hem. Planen var att byta om och cykla in till Shimokitazawa för att dansa jive tills mina ben inte orkade mer. Den planen ändrades av att jag somnade på min futon med kläderna på så fort jag kom hem. Det var min lördag det.

3 kommentarer

Filed under Skola

3 responses to “Ruffles, shreads of fabric and hairspray

  1. Elin

    ÅHHH!!! Jag vill också lyssna på 60-talssoul som Reno spelar!
    Grymt med alla visningar, kul att ni vann!!
    yay!❤

    • frankyvonfur

      Han som gjorde klänningen som jag hade på mig fick dessutom ett diplom för mest röster i tävlingen!

      När du kommer ka vi varva med något 60-tals soul event också så att du blir nöjd ^^ Reno brukar dj’a på ett par.

      Längtar till att du kommer!
      Puss<3

  2. Elin

    Yay, bra teamwork klassen!
    Jajajajaa det låter toppengrejt. yeah.

Kommentera

