I Tokyos höstmörker..

sitter jag gärna framför datorn och gör efterforskningar/ redigerar bilder med en egen komponerad ”chai”-te. Jag kan dock inte påstå att det är autentisk chai då jag inte vet vad det ”ska” innehålla.

Jag börjar med att riva ingefära.Sedan häller jag upp English breakfast tea i en sil och lägger i ingefäran.  I vattnet läger jag även i en kanelstång. Låt koka i någon minut. Häll upp i en kopp och servera med lite mjölk i. Lätt som en plätt! Och gott att smutta på i höstkylan.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

