Blank

Igår begav jag och Ken chan oss ut för att göra en research på jackor. Vårt nästa projekt i skolan både i design- kursen och mönsterkonstruktion, är nämligen att göra jackor. Så vi hade bestämt oss för att titta lite närmare på vad de stora maisons använde för material och form. Vi hade vår utgångspunkt från Harajukus Omotesando och vandrade oss bort till Aoyama.

På vår väg från Ebisu till Shibuya så gick vi förbi en bekant till Ken chans butik som ligger emellan de två stationerna.

Designern, Horiba san, var väldigt välkomnande och lät oss även ta lite bilder.

Här provar jag en herr jacka med damknäppning från det italienskt märke Marios.Designern och Ken chan.

Ken chan provade ett par glasögon som det slutade med att han köpte.

Stickat över jeans, varför inte? Hade jag fortfarande varit i min semi-pünk period så hade jag nog fallit som en fura för de kobolt-blåa knit jeansen.

Say hello to waspie chan.Ken chans glasögon.

Il crocodil börs.

Deras hemsida hittar du här, http://www.blanknet.jp och här hittar du butiken i Ebisu, http://www.marioslefttanker.com.

Om vår reasearch skriver jag kanske mer om lite senare. Nu ska jag iväg till Shibuya för att kanske göra lite mer research och leta lite efter en bok om art deco. Hej så länge!

Me and Ken chan set out for a brand backet research yesterday. We decided that our main area was to be Omotesando and Aoyama. On our way to Shibuya from school we payed a visit to a friend of Ken chans who had her store ner Ebisu. The designer, Horiba san, was very cute and easy to talk to. I tried on a mens jacket with an interesting mix of fabric.
After our short visit to the store, http://www.marioslefttanker.com, we made our way to Harajuku for some serious research but that’s a another story.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

