Sukiyaki och liljor.

I tisdags fyllde jag hela 24 år. Tänk att det redan gått ett år från min 23års dag! Det är mycket som hänt men jag tror garanterat att 2011- 2012 blir det mest händelserika året hittills i och med slutkollektion, jobb- och visumansökningar.

Eftersom Wataru hade sitt månadsslut- möte med jobbet så firade han mig en dag innan. Jag hade lagom gått och blivit förkyld (ett resultat av att sova över hos Wataru när Han hade en förkylning) och haft en ganska produktionslös, dålig dag i skolan och var till en början inte överdrivet peppad på att bli friad. Men just på grund av att jag var nere så kunde jag inte se någon bättre lösning på det än att bli omhändertagen av Wataru. Ett samtal senare om jag ångrade mig så var det hela bestämt. Vad vi skulle äta var hemligt fram till serveringen. Någon slags nabe(=gryta) förstod jag att det var men vad för sorts nabe kunde jag inte lista ut först i slutet. Sukiyaki! Jag har tyvärr ingen bild på maten då jag hade glömt bort att sätta tillbaka mitt minneskort i kameran som dagen tidigare fått agera usb-minne.

Efter maten ut i köket för att fixa glögg och när jag öppnar upp min skjutdörr möts jag av det här.En 50-tals bordslampa och blommor! Jag vet inte hur länge jag tänkt köpa en bordslampa men det har liksom aldrig blivit av. En milstolpe i uppdrag, inreda lägenhet. Tack finaste Wattis!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

