Storbak och mustig kycklinggryta med rödvin

I går bestämde jag mig för att lägga manken till lite extra när jag lagade middag. Den senaste tiden har bestått av att bli färdig med mitt designprojekt och det har därför inte blivit så mycket kvalitativ mat. Något snabbt, något lätt har varit mottot. Så, i går gick jag ut och handlade och det var nog första gången på länge som det kändes roligt att handla.Jag började med att göra en sats kanelbullar och gjorde en matmuffin- deg medan kanelbulle-degen jäste.Medan matmuffisen var i toastern (jag har ingen ugn utan lagar allt i en toaster) så börade jag förberede grytan.

Svamp (shimeji och enoki), 1/2 lök, 1 morot, 1/2 paprika, 1/3 del paket bacon och 1 filé kyckling. Till spad hade jag i 1 liter vatten, en halv köttstuvnings buljong och i med cirka 3 deciliter vin. Hur enkelt som helst!Till det åt vi potatis och drack resen utav vinet. Det blev en alldeles fantastisk gryta! Jag måste säga att jag är imponerad över mig själv.Sedan drack vi vin, åt ost och parma skinka och pratade till klockan 4 på morgonen. Eller ja, Wataru hade redan somnat vid det laget och pratade i sömnen om Olong te och motorcyklar. En fin kväll helt enkelt!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

