Harran och sukiyaki

Jag började min morgon med att ta en promenad till affären med Wataru. På vägen hem lade jag för första gången märke till detta märkliga hus. Lite art deco versus modernt nutid versus stained glass. Intressant var det, så jag var tvungen att ta lite bilder.

Under tiden vad Elin och Isak på äventyr i Harajuku.Sedan mötte vi upp och gick på fikjakt.Vi hittade ett konstgjort körsbärsträd i vår jakt.

När vi fått i oss lite kaffe så gick vi förbi Tomonari sans butik, attractions.och fick lycko-katts godisar.

Sedan drog vi til takeshita dori för lite crépe och passade på att shoppa loss på closet child som är en second hand butik med enbart Vivienne Westwood. Jag var dock den enda som fyndade, så nu är jag en lycklig ägare av två fina jumpers.

Efter en mindre shopping spree på daiso (100 yens shop) åkte vi hem till daitabashi för nabe (japansk gryta) party.

Eftersom Wataru bara har 3 stolar hemma hos sig så blev min hedersplats på soptunnan.Världens godaste sukiyaki.Till riktig sukiyaki ska man äta ägg till. Man kläcker det i en liten skål och vispar det tillsammans med lite sky från grytan.

Sedan spenderade vi resten av kvällen med att titta på youtube klipp och bilder från Isaks dekadenta fester.Allt avslutades med lite jammin’ från Isak och Wataru. Jag tycker att alla kvällar borde sluta så.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Harran och sukiyaki

  1. my

    Vilket fantastiskt märkligt hus! Jag brukar själv tycka att et är spännande att gå runt och upptäcka husfasader i sthlms innerstad! Att sluta kvällarna med lite musikalisk jam låter hur trevligt som helst! Själva lyssnade vi på grannens nyfödda tvillingar som grät och grät igår kväll. . .kram!

    • frankyvonfur

      Visst är det roligt! Trots att jag gått samma väg flera gånger tidigare så har jag aldrig lagt märke till det. Alltid roligt med upptäckter!

      Mmm..gråtande nyfödda tvillingar. Inte riktigt det man vill lyssna på en sen kväll.

      Hoppas att alla har det bra och att ni haft en fin jul/nyår!
      Kram!

  2. Elin

    Åhhh ”the awesomes” såg dagens ljus!
    Hälsa Wattis att jag har börjat kolla på ståbas-kurser men inte hittat nån än ;_;

    • frankyvonfur

      Nice! Han tycker dock att du borde satsa på att bli vän med någon som spelar bas och som kan lära dig. Går du en kurs så får du nog lära dig att spela jazz och inte rock and roll.
      Men jag tror att det är bättre för dig att ta några lektioner för att lära dig grujderna och sedan skaffa en vän som kan lära dig.

      You can do it!
      Püss!

      Och yes! The awesomes kommer att ta världen med häpnad..vi bhöver bara några år på oss att mogna.

  3. Elin

    nyah nyah, jag har tydligen en vän som faktiskt kan spela kontrabas så jag har frågat honom😉

    Vi får repa via skype, det kommer bli fab.

    • frankyvonfur

      Absolut! It will be the next big thing!
      I Japan kan allt slå.

      Püss!

      Och du, eftersom du är hemma skulle inte du kuna ta lite bilder på vinter sthlm åt mig? Typ runt lilla essingen och söder/gamla stan. Vore jätte snällt!

Kommentera

