Kichijouji and giant gyoza

I tisdags hade Elin och Isak köpt biljetter till Ghibli museet så jag följde med dem till kitchijouji för en fika i parken (ofrivillig måste tilläggas då jag trodde att bageriet vi köpte vårt bröd på var ett fik). Tur att det var soligt ute! Och ganska glad var jag ändå för att jag hade misstagit mig. Annars hade vi inte kunnat sitta i inokashira parken och titta på konstiga änder.

Jag åkte hem och fipplade med lite saker undertiden de strosade omkring på museet. På kvällen stämnde vi träff vid korsningen suidodori och nakanodori, bara ett stenkast från mitt hus, för att äta på en av mina favoritrestauranger. Den heter Kouya och är en kinesisk restaurang med de godaste och största gyoza du någonsin har sett!

Jag började med att beställa in mina favoriträtter, bland annat gyoza.Friterad tonfisk med grönsaker i mayonäs.Nira (japansk lök) gyoza.Sist beställde jag in manbou tofu som jag aldrig ätit förut. Det är som en kinesisk köttfärs med tofu i. Hur gott som helst!

När vi betalat noten så gick vi vidare till taco baren, som ligger precis runt hörnan och avslutade Elins sista kväll med mexikansk öl. Har tyvärr inga bilder från det men ni får försöka att föreställa er oss med varsinn tekate i handen! (Ja, Wataru drack kirin free då han inte fick lov att dricka alkohol än).

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

