Lövhattar och kallt te

Jag har varit dålig på att uppdatera sedan Isak åkte hem. Jag ber om insikt. Min skara läsare är väl inte så stor men lite skyldighet käner jag att då och då hålla er på andra sidan jorden informerade om vad som försegår.

Just nu gör jag ett mönster av min egen design till mönstertillverkar kursen och jobbar på mitt tema till design kursen. Vid sidan av det så ska hela vår skola få ställa ut våra saker. Tvåorna och treorna ska få sälja siga kläder och vi ettor har fått i uppgift att tillverka accessoarer.

Jag bestämde mig ganska tidigt för att satsa på håraccessoarer. Jag skulle gärna vilja lära mig att tillverka hattar också då jag tycker att det bärs för lite hatt! Så håraccessoarer var väl en liten bit på vägen. Jag valde att jobba med felt (?) som är ett ganska tjockt och stadigt material. Så här har min dag sett ut.Jag började med att klippa ut mallar i papper.Jag använde mig av olika nyanser av grönt och blått. Perfekt till våren!


Dessa kommer alltså att finnas att köpa på Lumine  i Shinjuku och eftersom jag bara gjort två så är det först till kvarn som gäller!

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Lövhattar och kallt te

  1. Elin

    Dom vart jättefina Sanna!!
    btw, jag har inte hittat min kamerasladd så jag kan inte föra över bilderna från kameran till datorn och därav inte kunnat skicka några stockholmsbilder😦

    • Tack!

      Det går att bestlla via mig. Jag tänkte inte sälja dem så dyrt så är du intresserad så nämn färg och motiv!

      It’s alrighta! Det är så mycket nu så jag har inte kunnat lägga upp bilderna från Kajsa ens på bloggen. Måste få det gjort snart.

      Btw, visst gav du mig ett vykort som du hade tänkt skicka till dina mor/farföräldrar? Kommer du ihåg vart vi var när du gav mig kortet för jag kan verkligen inte hitta det! Undrade om vi glömde det någonstans..-_-;

      Puss!

      • Elin

        Hmm du måste se mitt nya hår, det är inte så hattbaserat tror jag… ^^

        Gah vad jobbigt. Jag är hemma hos dom nu och har gosat mycket med nya bebisen! Hoppas att du får ett bra flyt i allt som du ska göra och att silkesgrejen blir som du tänker.

        Ja precis, men är det borta så är det borta – inget att göra åt saken. Pappa har visat dom bloggen, farmor vart shockad över att jag hade ”pircat” mig (2 år senare)…

Kommentera

