Spring, where art thou?

Idag snöar det i Tokyo. Kan inte säga att det känns särskilt peppande men med tanke på att jag ändå ska vara inomhus större delen av dagen så spelar det kanske ingen roll. Mina planer på att jogga på morgon fick sig dock en drastiskt ändring.

Jag vet nte vad som är med mig. jag gör ingenting på dagarna och de dagar jag tränar är jag så trött att jag inte orkar göra någonting. Jag vet inte vad det är med mig. Någon som hör talas om vår-deppression?

Eftersom min lillebror lommer på söndag så har jag som mål att sy en klänning och en skjorta till dess. Mönstert till skjortan är så gott som klart och ska bara sys upp i test-tyg föt att ses om det behövs göra några sista ändringar. Klänningen är lite knepigare då det kommer bli två klänningar i ett så att säga. Har aldrig gjort något liknande förut så det har tagit tid att bestömma hur jag ska utförma mönstret, hur den ska sys och så vidare. Idag ska jag klippa ut ”överklänningen” och sy fats den i ”underklänningen” och se hur det blir. Idag har jag som mål att göra klart mönstret och åka in till stan för att köpa foder, skärmatta och hämta ut min kamera från lagning. Till sist skulle jag även vilja ha hunnit klippa ut alla delar i tyget. Jag har en känska av att överklänningens tyg inte kommer att räcka till. Jag får helt enkelt se hur långt det räcker när jag är klar. I värsta fall så får jag åka och köpa lite mer imorgon om jag inte hinner med det idag.

Nej, det finns ingen tid att förlora. Vaknade alldeles för sent idag och nu är klockan redan halv två. Ingen vila och ingen rast. Idag blir det definitivt ingen siesta!

Jag har ingen skiss på klännibgen eller skjortan att visa men det kommer att se ut någonting i den här stilen,Erdem 2011 ss


Alexander McQueen 2007 ss

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

