När känslorna slår över.

Fick ett meddelande på Facebook av min plastmamma idag,

”Här kommer en jättebamsekram från din lillasyster, hon sa igår innan hon somna. Mamma jag vill att sanna ska komma hem.”

Jag har lyckats klara mig ganska bra från att bara sitta och gråta bort allt hemskt som har hänt här sedan i fredags. Men det krävdes åtta ord. Åtta ord för mig att bryta ihop på mitt rumsgolv i Sasazuka.

”..Mamma jag vill att sanna ska komma hem”

Det finns ingenting så hjärtskärande som en lillasyster som ber en komma hem. Jag fick tidigare ett mail från pappa där han  säger att han betalar biljetten för både mig och min pojkvän bara vi kommer till Sverige. Men jag kan inte. Jag kan inte lämna allting här som det är nu. Jag skulle inte klara av att inte veta någonting eller kunna ha kontakt med mina nära och kära här i Japan. Jag skulle gå sönder, fullkomligt bryta ihop. Att inte kunna ha någon kontakt med Wataru skulle krossa mig. Även om jag gråter medan jag skriver det här så kan jag inte komma hem. Inte just nu. Jag vill vänta in läget och se hur situationen utvecklas innan jag gör någonting så drastiskt som att lämna landet. Det enda jag kan göra nu är att be innerligt att jordbävningen som kommer inte kommer att vara allt för förödande för Tokyo. Jag hoppas att ni där hemma förstår.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “När känslorna slår över.

  1. Känns overkligt att läsa din blogg och se alla nyhetssändningar. Speciellt utan att kunna göra något konkret.

    Vi pratar ju verkligen inte så ofta, men ville bara passa på att säga att jag tänker på dig och att jag håller tummarna för att du inte drabbas mer än du gjort.

    Om det hjälper så hade jag precis otur och slog i tån, så om tur och otur är ett nollsummespel hoppas jag innerligt att all min tur går till dig!

    Nippon Banzai.

Kommentera

