Verklighetsflykt

Igår åkte jag in till Shibuya för att träffa Natsuko över en lunch. Vi hade då inte fått några specifika uppgifter Om det kommer en till jordbävning eller När, så jag tänkte att det var bättre att vara bland vänner än att vara själv hemma. Såhär såg det ut på nyheterna.De förklarade vart jordbävningarna hade ägt rum och i vilket omfång.
Det var en fin dag trots de hemska omständigheterna.Jag gav Natsuko en hatt som jag gjort själv i försenad födelsedagspresent.Vi satte oss på den amerikanska diner Demode Queen i Shibuya. Det var skönt att kunna prata med Natsuko om allt som har hänt och komma hemifrån ett litet tag, men oron har inte släppt helt. Det gjorde mycket för att lugna mina nerver men nu när jag vet att det troligtvis kommer att komma en jordbävning inom några dagar så blir det nog inga fler utflykter på ett tag. Det kan låta hemskt men det var ett skönt avbrott i den annars så jobbiga vardagen.

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Tankar

Kommentera

