Idag är en ny dag

Men iga nya krafter. All motivation, livsenergi är som bortblåst äv den starka vind som härjar Tokyo. Jag vet inte vad jag ska göra om dagarna. Sitter framför datorn, kollar mail, kollar FB, skriver lite inlägg, kollar på nyheterna.

Just nu försöker de återigen att vattenbomba reaktor 3 för att undvika en härdsmälta. Jag önksar att det hela kunde avslytas genom att vara trycka på en knapp så att man kan försöka gå tillbaka till att leva ”vanligt” som möjligt för just nu går det inte särskillt bra. Jag går inte upp (som i bädda sängen och göra sig i ordning för att göra någonting ANNAT än att bara sitta i Watarus rum och titta på nyheterna) runt två-tre tiden varje dag. Kommer inte upp tidigare än så. Har ingenting att se fram emot.

Idag kom ett meddelande från den svenska ambassaden där de meddelar om extrainsatta flygplan från Tokyo till Bankok. Det gich ett plan idag och ett till imorgon. Vill man med det måste man anmäla sig innan 18.00 japansk tid, men jag vet att jag inte kommer att åka med det planet. Trots det känns det lite obehagligt. Ovisst. En livlinja mindre. Nu kan jag bara hoppas på att alla experter har rätt. Det ser soligt ut idag. Om det inte blåser för mycket kanske jag ska ta mig ut på en liten joggingtur. Jag har trots allt inget bättre för mig.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Idag är en ny dag

  1. my

    Hej vännen! Jag läser det du skriver oh funderar på hur jag själv skulle ha gjort. . . Jag läste på nätet att de var 14 st som valde att åka med i det extrainsatta planet. . En som inte åkte med. svarade: det är här jag har mitt liv- det här är mitt hem! Kram!! My

    • frankyvonfur

      Jag resonerar på samma vis. Det är här jag har mitt liv, Japan är numera också mitt land, Wataru och Kaoru är lika mycket min familj som alla där hemma! Hur skulle jag kunna lämna det?
      Det är svårt att sätta sig in i samma situation emn ag är glad över att folk verkar förstå!

      Kram

Kommentera

