Knit for fall

I dag gjorde jag en fotning för en vän till en vän som precis startat en damlinje i Harajuku. Jag var inne vid ett men jag blev inte sminkad först runt tre-tiden då herrlinjen skulle fotas och make up artisten var tvungen att justera håret på den manliga modellen mellan plåtningarna.Till slut blev jag inkallad in i sminkrummet. Make up artisten sparade inte på rougen inte!

Jag hade planer på att åka förbi ambassaden efter fotningen för att hämta upp jodtabletter vilket de rekomenderar en att dricka i förebyggande syfte men eftersom vi inte var klara först halv sju så blev det raka vägen hem istället. Det kan komma att regna i Tokyo under dagarna och regnet kan inehålla radiaotiva ämnen säger de. Det finns inga radioaktiva ämnen i Tokyos kranvatten som vissa påstår utan de har hittat radioaktiva ämnen i Fukushimas kranvatten och i spenat och mjölk från Ibaraki men på grund av det förutspådda regnet så tänkte jag att det kunde vara en fördel att förse sig lite jodtabletter. Hoppas jag får tillräckligt mycket så att jag kan dela med Wataru och Kaoru.

Imorgon kommer Wataru hem från Okinawa, pepp som bara den!

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Tankar

Kommentera

