Life is like television

Nu har de till och med börjat med att visa drama igen på tv och inte bara nyheter. Det måste betyda att läget lugnat ner sig. Även om jag känner mig relativt lugn så är det många som fortfarande rädda och osäkra inför framtiden. De flesta hysteriska människor har lämnat Tokyo över helgen verkar det som. Det har nog aldrig varit så lungt i Tokyo! I går var det så mycket vår i luften att det slutade med att jag åkte in till Yoyogi parken och hade picknick med Daniel som pecis har kommit in på universitet och Peter som ska åka hem på måndag. Det var väldigt lite folk runt Meiji jingu.Men destå mer folk i parken!Machi som fyllde år kom förbi och sa hej. Machi var söt i sin klänning med häst tryck.Dans (eller kanske värmer de upp inför någon sorts kampsport ?) in perfect unison!Peter var på strålande humör!Eftersom Machi fyllde år så hade jag tagit med mig lite bubbel.Hiyoko ville också ha sin beskärda del av vårvädret.Det var en målnig kväll men man kunde fortfarande urskilja månen.I Shinjuku var de flesta byggnaderna nedsläckta för att spara el.Det Sinjuku jag såg igår var ett helt annat Shinjuku än det jag kom till för 3,5 år sedan. Jag tycker däremot att spara el är någonting de kan fortsätta med och istället stänga ner lite fler kärnkraftverk.

Medan de andra gick och sjöng karaoke i Shinjuku så åkte jag hem. Jag och Kaoru hade nämligen bestämt oss för att gå ut och äta och kanske ta en och annan öl. Det var trots allt lördag.

Vi gick till en Izakaya i Sasazuka och blev lite besvikna på menyn som inte hade lika mycket variation som vi hade hoppats på.Vi åt någon friterad ostgrej som var god.Söt Kaoru!Kaoru beställde in en umiboshi hai, det vill säga en sour med inlagt plommin i som man ska mosa. Jag som är inte jätte förtjust i umeboshi och höll mig till öl.Det var skönt att inte behöva tänka på vad som händer i Japan just nu och bara sitta och prata.

En riktigt fin lördag!

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Tankar

Kommentera

