Put the pen to the paper

I fredags fick jag ett brev från darling Weify Elin.Man blir alltid glad och uppiggad av brev! Jag skulle vilja bli bättre på att skriva brev men jag har en känsla av att jag inte kommer bli bättre på det i år. Kanske blir ett kommande nyårslöfte?Jag och Kaoru inledde en helg utan Wataru  med nabe (japansk gryta). Nabe är den bästa maten när det är kallt ute och man inte får använda sina element/heaters. Vi har el och kan använda dem om vi vill men med tanke på alla som har det mycket kallare an oss uppe i Fukushima, Sendai, Ibaraki, Miyagi och Iwate så använder vi så lite el som möjligt. Vi som gar allt i Tokyo måste också göra vår del! Tillsammans kan vi göra skillnad! Och eftersom jag jumera bor här i Daitabashi så använder jag inte el över huvud taget hemma hos mig!

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Tankar

Kommentera

