Nampa failure

Idag var jag förbi ambassaden och blev där random uppraggad an en afrikansk man som var påväg till sin ambassad. Jag hade inga problem med att han ville prata det lilla gångavståndet från tunnelbanan till ambassaden men när han väntade på jag skulle bli klar och sedan insisterade på att vi skulle ta en kaffe trots att jag sa nej klart och tydligt så blev jag förbannad. Vad är det för fel på folk som inte kan ta ett nej?!

Lite lätt irriterad och med jodtabletter i min ägo så styrde jag min väg mot Okadaya i Shinjuku. Har nämligen lovat att göra en hatt till Kaoru i samma material som hattarna jag sålde i min skolas samarbete med Lumine 2. Lagom till jag kom hem igen (skulle precis sätta nykeln i låset) så kom Wataru hem från Okinawa. Vi lastade snabbt av hans saker och gick och åt Okinawa soba med Tatsu san, Go sa och Mei chan i Okinawa town som ligger 3 minuter från vart vi bor. Jag tror aldrig jag ätit en sådan god soba förut! Ja, med undantag för den okinawa soba jag åt förra året på Okinawa.Wataru tyckte så mycket om soban att kan köpta med sig försk soba för 50 yen. Helt sjukt! För fyra 4 kronor fick han en hel påse!Wataru hade med sig souvenirer i fom av frukt,  shiikuwaasa (juice från en okinawiansk (?) frukt) och awamori (okinawiansk spritsort, typ som risvin) med chili i som man har i matlagning, för det mesta soba verkar det som.Sötaste var den här mini ananasen som tydligen är en pärsiko- ananas vad nu det innebär.

Be safe och ät mycket frukt!

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Tankar

Kommentera

