En smak av Italien

Jag började fredagen med att åka hem till Sasazuka för att få lite gjort.Det var en solig dag.

Efter en joggingtur beslöt jag mig för att ta itu med Watarus skjorta som han har velat ha fixat i över ett halvår nu. Som ni ser så är kragen sönder och han ville då att jag skulle sy om den så att överkragen blir underkrage så att säga (dör er som inte vet så är en krage gjoprd av två delar). Det var ett ”gör jag det inte nu kommer det aldrig bli av”-ögonblick.

Jag passade på att göra om knapp-öglan och laga lite hål också.

Eftersom inte Kaoru var hemma i fredgas  så passade jag på att laga fisk, något som hon inte är vidare förtjust i (fick sedan reda på att fisken jag tillagade var en typ av fisk hon kunde äta..oh well). Bakgrundsmusik var förvisso amerikansk 50-tals rock men sedan är väl jag också en sån som gärna anpassar och ändrar som jag vill i både recept, teman och koncept.Fina fisken med smak av pesto.Gnocci med cheddarost och soltorkade tomater (lite besviken blev jag då jag uptäckte att cheddar knappt smakar någonting. Jag borde ha satsat på gorgonzolaost istället).Salad med salami.Och vin såklart. Vinet var dock franskt. Jag ber om insikt. Sedan är det så att jag dricker rött till allt, vare sig det är skaldjur eller kött. Till efterrätt delade vi på en handfull miniäpplen och så var det med den fredagen.

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Mat

Kommentera

