En svensk torsdag.

I torsdags var jag bjuden hem till Arum och Ludvig i Nishiogiukubo över brunch. Jag ville såklart inte komma tomhänt utan såg till att gå upp lite tidigare och göra ett par örhängen till Arum.Jag gjorde dem i samma stil som de jag gjorde åt Kaoru fast i blått.Testing testing.Jag har precis börjat lära mig hur man ställer om i kameran beroende på hur ljust, mörkt det är men jag är fortfarande ganska färsk så det här bliden blev något ljus. Här är Arum och Ludvig i deras vardagsrum i alla fall. Väldigt fin och ljus lägenhet. Ett stort pluss är att de har en altan som man kan grilla på också! Sedan är det bara grillen som fattas..Till förrätt  så bjöds det på en jätte god bönsallad och hembakat bröd. Kan ni tänka er vilken lyx i landet av formfranska!

Till varmrätt hade Arum lagat Jansons frestelser som jag tydlgen inte hade tagit någon bild på. Typiskt.Medan Arum knåpade på en efterrätt så tittade jag mig lite omkring i köket (de har en västerländsk lägehet people!) och hittade Underbara Claras kalender på väggen.Och en fin färgglad poster av en japansk konstnär.Lägg märke till marsansåsen i kryddskåpet.Vårigt var det här!Vardagsrum.Mysigt med loft.Ludvig diskade medan vi väntade på att efterrätten skulle bli klar.
När Ludvig var klar var det dags för blåbärspaj,och kaffe såklart. Pajen och kaffet var ..

Sedan blev det till att blanda drinkar. Arum och Ludvig har nämligen ett barskåp i badrummet. Jag.Ludvig.Söt Arum i örhängena jag hade gjort.

Med lite alkohol i blodet så kände jag att det var dags att täka på refrängen och skyndade mig att hoppa på tåget hem för att laga mat till en hungrig Kaoru. En väldigt fin torsdag var det!

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Mat

Kommentera

