Peter Pan

Jag håller på med att göra en skjorta till Wataru. Den ska se ut ungefär så här fast i svart manchester.

Jag han dock inte mer än att börja på mönstret innan det var dags att åka hem och laga söndagsmiddag.

Den här gången blev det fläskkarré med smak av citron och honung (nya favoritsmaksättningen) med wookade grönsaker till.Sallad med räkomelett.
Nudelsallad med biff.Och sist men inte minst, grönsakssoppa.

Jag ber om insikt att min blogg blivt en matblogg och inte så mycket om vad jag faktiskt gör här i Tokyo. Just nu gör jag ju inte så mycket mer än att fixa på en skjorta till Wataru, planera för saker att sy till framtida jobbintervjuer och ja, laga mat då.

2 kommentarer

Filed under Iroiro, Mat

2 responses to “Peter Pan

  1. Mamma

    Vad härligt gumman! det är skönt att laga mat för att fördriva tiden och framförallt när ni har haft och har det så turbulent i landet, mycket bra terapi. Det ser riktigt smarrigt ut det du har lagat, du är så duktig. Jag lagar också ovanligt mkt mat, men det är kul och så målar jag emellan till skillnad från dig som syr :))
    Puss puuussssssssss

    • frankyvonfur

      Precis. Många av mina vänner här tycker att det är konstigt av mig att lägga så mycket tid på att laga mat när jag är så stressad/ har så mycket skolarbete men det fungerar verkligen som terapi för mig!

      Både du och pappa är ju duktiga på att laga mat så jag har väl några att brås på😉

      Lycka till med målandet!

Kommentera

