Wild and frantic 2.4

I lördags var det symaskinen som hägrade efter en efterlängtad joggingtur (har knappt kunnat röra på mig då min nacke inte har velat sammarbeta) men när klockan slog ett kände jag att det var dags att sätta på sig finskorna och ta cykeln in till Shimokitazawa för lite kvalitativ 50-tals rock’n’roll och kanske en och en annan jive.Jag vart positivt överraskad när jag gick ner för trappan till källbaren ”CCO” och öppnade dörren till en ganska ”crowded” Wild and frantic med tanke på hur många som brukar komma. Jag säger ganska för att det inte är särskilt mycket folk om man jämför med andra klubbar men tyvärr är det så att riktigt inbitna rockabilly älskare inte växer på träd.

När Die chang sätter på en jive är det bara att slå klackarna i taket och snurra på!W och Tomonari san är pepp!Go san spelade skivor.Tomonari san och Yui chan gjorde sin del fär att samla in pengar till nordöstra Japan.

Go san ber Mac att bidra till till de drabbade områdena.Fukushimaborna på klubben tackar och bugat.

Efter att ha stannat kvar och surrat en timme efter stängdags var det dags att bege sig hemmåt. Jag som gillar jive brukar inte gå på Wild and frantic eftersom det näsan bara är record hop men ibland är det precis vad man vill ha. Bra musik, trevligt umgänge och öl.

2 kommentarer

Filed under Iroiro

2 responses to “Wild and frantic 2.4

  1. Elin

    Tomonari-san❤

Kommentera

