Puderrosa moln mot en svart himmel

För en och en halv vecka sedan så var jag och Wataru i Meguro för att titta på nattsakuran (sakura-körsbärsblom).Wataru var sen (precis som förra året) så jag var inte på det bästa humöret under cyklturen dit men så fort jag hade fått ur mig det jag ville säga var det bara att njuta av den sköna vårnatten!

Jag hade förberett drickan för kvällen och här poserar Wataru glatt med de uppdruckna coronorna.En lapp angående jordbävningen och att lyktorna inte kommer att vara tände i år i och med att vi måste spara el.

Körsbärsblommen lyser upp så fint när det passerar bilar.De hade ställt ut backar där man kunde slänga sina tomma ölburkar/flaskor, praktiskt!Någon hade äve ställt ut ett litet rosenträd vars blommor såg ut som körsbärsblom! (Vilket jag antar var tanken bakom det hela)Vid foten av blomman låg en kattflicka.

Tappade kameran i backen och var tvungen att ta en testbild för att se att den var ok. Det var den.Vi satte oss ner för att dela på lite bröd, ost och annat gott så jag lät kameran vila en stund.Sedan fortsatte vi vår färd mot Naka meguro.Jag hade på mig det svarta headdresset kvällen till ära.På hemvägen stannade vi till vid en fin rosenbuske och jag knyckte en blomma till håret.Jag bjuder på den här. Min kameras slutningstid krånglar sig och jag vänder irriterat linsen mot mig i ett ”vaffö funkar inte kamejan!?”Kiss and make up.Det var allt från årets hanami!

Lämna en kommentar

Filed under Fotografier, Iroiro

Kommentera

