Button up!

Förra veckan åkte jag in till Harajuku för att lämna in en blus som jag gjort. Här gör man nämligen inte sina knapphål själva. Åtminstone inte om man vill ha det snyggt gjort.

Medan jag väntade på att knapphålen skulle göras klart så gick jag till Shibuya för att hämta upp min dator som gått sönder för andra gången i år, den här gången hårddisken. Yay! Jag passade samtidigt på att göra lite shopresearch i Shibuya och Harajuku när jag ändå var i krokarna.

Jag tog mig en välbehövd lunch på Wired Cafe. Jag rekomenderar verkligen deras mentaikopasta. Himla god! Det vill säga om man gillar cod rod.Det känns lite som att sitta i ett växthus på 6e våningen.Sedan hoppade jag på tåget och fortsatte min shopresearch i Shinjuku. De har fortfarande inte på lyset i tåget under dagarna för att spara på el. Jag tycker i och för sig att de kan fortsätta med det. Med en tung dator över axeln och en blus i handen kollade jag in butiker och provade kläder till klockan slog sju och jag var så utmattad att jag var tvungen att åka hem till Daitabashi för en sen siesta.

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro

Kommentera

