Tokyo Dream

För en vecka mötte jag upp Riho (designer för Insonnia som jag ryckte in som modell för) i Shibuya för att gå på en utställning till Somarta. En bekant till Riho genom Neil Barett ställde ut sin kollektion tillsammans med Somarta. Jag hade hoppats på att jag skulle vara mer social och ta vara på tillfället men jag knde mig lite för malplace, dessutom hade jag inga visitkort med mig. Jag ska fixa det. Snart. Med tanke på att jag inte kom som pressfotograf eller likande så ville jag heller inte fråga om jag fick ta bilder eller ite så ni får nöja er med bilder från Izakayan i Ebisu som Riho tog med mig till.

Stället kändes som en hemlig bakgård.Vi gick till det mest utsmyckade stället som serverade kinesisk mat.

Vi började med en rätt med svarta små ägg som jag glömt bort vad den heter. Låter kanske lite läskigt men det var väldigt gott!Man kunde beställa mat från barerna runt omkring om man ville vilket jag tyckte var fint.Efter varsin öl och en flaska vin tyckte jag att det var en bra ide att testa en coctail. Såhär i efterhand så var det kanske inte den bästa idén.Jag med ägaren och servitricen Akira.Jag och Riho.

Efter en kväll med lite för mycket av det goda så åkte jag hem och sov istället för att gå på Holy terror jiving på Heavy Sick i Hatagaya. Dansa och dricka mer öl var nog ingenting som min kropp skulle ha välkomnat.

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Tillställningar

Kommentera

