Shop research2

För några veckor sedan bestämde jag mig för att Tokyos vårväder hade kommit för att stanna.

Jag åkte in till Ginza som jag sällan besöker för att kolla in lite butiker till företag som jag eventuellt skulle kuna tänka mig att söka jobb på.

I Ginza hade de likt uteserveringar bord och stolar mitt i gatan för folk som ville vila sina fötter efter att ha shoppat hela förmiddagen. Fint tyckte jag.Mitt i researchen svängde jag förbi Chanel butiken för att kolla in uställningen Heroïnes av Bettina Rheims som för övrigt var fanatstisk! Jag gick in i butiken med en ganska stark känsla av malplace och gick med raka steg mot hissen och åkte upp till fjärde våningen där utställningen ägde rum. Hissdörrarna öppnades och jag möts av klassisk musik och en jättelik tavla av Milla Jovovich i en sliten aprikos afton klänning med ett likgiltigt uttryck. Utställnigen består av porträtt av halvt avklädda kända kvinnor i trasiga klänningar med vackert fall och mycket tyll, alla med uttryck avnågon sorts  sorg och lidande. Det var så vackert med det sköra men på andra plan starka i de kvinnor som porträtterades. Den utställningen fick mig att tänke igenom ett helt nytt koncept för mitt skapande. Jag vill inte bara skapa för den starka kvninnan, jag vill också skapa för den svaga kvinnan, kvinnan som är stark nog att vågar visa sina brister. Jag vill skapa för att få kvinnor att tycka om sina brister, att acceptera sig själva och känna sig vackra oavsett skvanker. Skapa för att få kvinnor att inse det vackra i sig själva och kunna uttrycka det. Länge leve kvinnan i dess olika utseenden och former!

  Det var helt klart en av de vackrast föreställningar jag sett hittils och jag rekomenderar alla som har chansen att någon gång se hennes vackra fotografier. Hennes hemsida  kan ni hitta här .

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Tankar

Kommentera

