Cashmere and spring rolls

 Riho hade utställning med sitt märke Insonnia i Aoyama och eftersom jag vet att Kaoru tycker om stickat så frågade jag snällt om hon ville följa med mig till deras showroom.Tröjorna var lite dyrare än vad jag hade förväntat mig så tråkigt nog fick den fina ponchon jag modellade hänga kvar men det var trevligt att hälsa på Riho igen.När vi kännt klart på de fina kashmirtröjorna så åkte vi till shinjuku för att äta vietnamesisk mat. Vi började med namamaki, råa vårullar.Sedan beställde jag in det bästa jag vet, Som tam, eller ja en vietnsmesisk variant.Trots att vi beställde in flera rätter och en öl var så gick det hela inte på mer än 160kr var, helt sjukt billigt!Kaoru var nyklippt och söt.

Lagom till att vi ätit färdigt så kom en jordbävning. Troligen gaska liten men eftersom vi satt uppe på 8e våningen så skakade det ganska mycket. Proppmätta kände vi båda att det var dags att bege sig hemmåt och så var det med den torsdagen.

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Mat, Tillställningar

Kommentera

