Sayonara La Boheme

Jag har nu officiellt slutat mitt part time job och det känns så skönt! Det har varit en väldigt bra erfarenhet för mig men nu känner jag att det räcker. Jag vill kunna koncentrera mitt allt på skolan just nu och med tanke på att jag går ut nästa år och därför måste söka jobb redan nu så finns det helt enkelt ingen tid för mig att jobba extra just nu.

Med tanke på att jag jobbat där i nästan två år nu så kände jag att det var på sin plats att gå förbi och säga hej då till mina co workers. När jag pratade med kocken så fick jag dock reda på att alla som jag jobbade tillsammasn med redan hade slutat, till och med Yohei som var fast anställd där. De enda som är kvar som jag känner till är kocken Ikeda san och två till i köket.

Eftersom jag inte vill gå själv så jag bjöd mef mig darling W för en middag i italiensk- anda.

Vi började med deras fantastiskt goda spenatsallad.Och fortsatte förrätterna med en räksauté.Cevicen var en liten besvikelse.Till varmrätt beställde vi in en pizza med paprika och salsiccia som var himla god.Vi avslutade med en laxpasta som kanske var det godaste under kvällen! För er som är i Tokyo och vill äta prisvärd italiensk-inspirerad mat (egentlien tycker jag mest om deras japanska varianter av pasta) så rekomenderar jag La Boheme som finns  lite överallt runt om Tokyo. Jag skulle dock vilja säga att lunchen är lite mer prisvärd än middag.

Hej då sa vi med varsinn limoncello och tog tunnelbanan hem till Daitabashi. Innan vi gick fick jag höra av servitören att en kund hade frågat efter mig häromdagen. Med tanke på att jag jobbade där från och till i hela två år så lärde jag känna ganska många stammisar .  Kul att bli ihågkommen!

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Mat

Kommentera

