Frisbees och karpar

I måndags var Wataru ledig och jag likaså på grund av Golden Week (en vecka i maj med renkyu som det heter på japanska vilket innebär flera lediga dagar på raken) så jag ringde upp honom runt lunch då jag var tött på att stå hemma och rita mönster och frågade om vi inte skulle cykla till en park och ha picknick. Sagt och gjort. Jag packade ner skissblockt och färgpennor och satte gång att fixa picknickmat och cyklade över till Daitabashi för att möta upp Wataru.

Det var perfekt väder för en cyckeltur, lagom varmt och lagom mycket vind. Lite disigt var det också vilket bara kändes skönt.

Det var fullt av folk i parken! Barnfamiljer, kompisgäng som seplade fresbee, folk som var ute och gick med sina hundar, folk som joggade, you name it. Alla ville njuta av det fina vädret.Jag och Wataru ville också ha vår beskärda del förstås.

Det var en sån himla fin dag!Vi satt där hela dagen och drack vin, åt god mat och skissade försåss.Wataru provar min hatt.När klockan slagit sex och solen börjat gå ner kände vi att det var dags att cykla hem.Vi tog en liten omväg hem precis som förra året.Hej Karpen.En perfekt dag med picknick och cykeltur. Även om det inte blev så mycket skissande för min del så kändes det som en lyckad  kombination av nytta och nöja!

2 kommentarer

Filed under Iroiro

2 responses to “Frisbees och karpar

Kommentera

