Dit moi

Lyssnar på Bb brunes och känner mig lite lätt stressad inför veckan och allt jag inte har hunit med under helgen. För er som inte vet så är jag mitt uppe med att sy upp kläder, ta bilder och rita designs till min portfolio som ska vara inskickad till 2 företag den 1a Juni. Jag vet inte hur jag ska hinna med allt, särskilt med tanke på att jag inte har photoshop eller illutrator installerat på min dator än. Mötte upp Oka chan idag och fick mitt efterlängtade paket! Så fort jag får mina serialnumbers så kan jag installera det. Yay! Dyrt var det men det är nog värt det. Så några tusenlappar fattigare (också det en aning stressful) så kan jag nu jobba mer hemifrån vilket känns skönt. Problemet är bara att Watarus skrivare har gått sönder. Skulle vilja köpa en ny som kan skriva ut upp till B4 eller A3. Mamma, pappa ett halvår förtidig födelsedagspresent kanske?

Idag har jag förutom att tagit en snabb fika med Oka chan så har jag sytt en topp som inte blev så bra som jag tänkt mig och tagit snap photos med ett team från Uniqlo som ska läggas upp på deras hemsida. Jag fick en symbolisk summa och tröjan jag ”modellade” på köpet.

Min alldeles första pikétröja. Jag minns hur alla hade Lacoste pikétröjor i min klass (de flesta var medleklassbar med relativt välbärgade föräldrar. Ja, utom jag då) och hur jag liksom kände mig exkluderad över att inte ha en i min ägo. På min 12e eller om det var 13e födelsedag gick jag med min mamma på NK där jag skulle få välja min alldeles egna pikétröja. Från Lacoste då såklart. Visst att några hade Ralph Lauren också men det var krokodil emblemet som var grejen. Jag letade och letade efter just MIN tröja men hade sådan beslutsångest och kunde helt enkelt inte välja färg. Jag var ju tvungen att leva med mitt val för resten av mitt skolliv! Det slutade med att jag köpte en cremevit Marc’o’Polo tröja istället. Att vara en i mängden var trots allt inte min grej.

2 kommentarer

Filed under Iroiro, Skola, Tankar

2 responses to “Dit moi

  1. Mamma

    Congrats till din första pikétröja. Jag minns faktiskt inte episoden på NK, men å andra sidan så kommer jag inte ihåg mkt nuförtiden, det är Ahlzeimer light som gör sig påmind. Jag skickar ett bidrag till en skrivare. Jag gör det till ditt svenska konto, men om du vill ha det till ngt annat konto så får du hojta.

    Puss och lycka till med din kollektion.

    • frankyvonfur

      Tack mamma! Jag tar gärna emot bidrag! Känns lite sådär att behöva be dig och pappa om pengar men ni får tillbaka dubbelt så fort jag fått jobb!

      Puss

Kommentera

