Tanjoubi omedetou gozaimasu!

Den 23e Maj fyllde Wataru år. Det firade vi genom att åka till Asakamitsuke och fira på pubben som Go san jobbar på.Vi började kvällen med bubbel.

Och gick sedan vidare till öl.Jag beställde in en Tekate såklart.Sedan åt vi god och väldigt blandad mat. Jag blev förvånad att jag tyckte om lamm i tomat och böngryta, kockens rekomendation. Jag gillar ju inte lamm vanligtvis men det här var väldigt gott, trots att det smakade lite kofta!Go san hade som överraskning bett kocken att göra en dessert till Wataru. Jag älskar hur nöjd han ser ut att vara på bilden.Efter att ha delat på desseren och alla andra gäster gått hem för kvällen stängde Go san pubben och delade en flaska vin med oss. Jag och Wataru, lite sallongis (ok, mest jag på grund av att jag bara sovit 3 timmar den natten!) åkte hem till Sasazuka och somnade med kläderna på. Jag som hade tänkt stiga upp tidigt för att förbereda mig inför mönsterkonstruktions-lektionen försov mig ungefär en timme och spenderade timmen innan jag skulle gå med att stress sy fickorna till min kappa. Frukosten slängde jag i mig på 5 minuter och sedan var det att rusa iväg till skolan. Fin kväll var det dock! Wataru var nöd med kvällen och det är vad som räknas!

4 kommentarer

Filed under Iroiro, Tillställningar

4 responses to “Tanjoubi omedetou gozaimasu!

  1. Elin

    åh vad kul! hälsa grattis från mig!
    püss

  2. Helena

    Grattis Wataru!

Kommentera

