The street is my catwalk

Förra helgen var jag och Fumiko uppe i ottan för att ta bilder till min portfolio. Vi hade stämt träff i Harajuku klockan sju på morgonen (egentligen bestämde vi klockan sex men eftersom jag försov mig då blev det en timme senare).

Det var inte en enda själ ute på vägarna, förutom en och annan turist då förstås. Så himla skönt! Jag tror att de hade något slags mästerskap i cheerleading för det var en massa småtjejer med ”cheerleading” tröjor på sig vid stationen.Det var en himla fin morgon.Vi började med att ta bilder vid omote sando.Sedan förtsatte vi till Yoyogi parken där det var förvånadsvärt mycket folk ute. Jag blev så sugen på att springa när jag såg alla som joggade. Så fort jag har fått ett jobb så ska jag börja igen!Här är jag med två toppar som jag sytt.Fotografen i egen hög person.

När klockan var runt elva var vi äntligen färdiga. Trötta och hungriga gick vi till Italian Tomato för att få tillbaka energin.

Över en islatte diskuterade vi dagen och konstaterade hur skön känslan var att ha fått så mycket gjort och fortfarande ha hela dagen framför sig. Bästa känslan.Till lunch valde jag en pasta med inefärssås. Inte lika god som ”Puchi Hashiya” i Daitabashi men helt klart prisvärt!

Efter lunchn åkte jag vidare till Shinjuku för att möta upp Natsuko. Jag lämnade tillbaka hennes byxor som jag lånade till fotosessionen men då de var för korta i benen så slutade det med att jag använde Watarus slacks. Satt som ett smäck gjorde dem! Vi tog en glass på Tully’s och sedan åkte jag hem och tog en lite för lång siesta och att uppe hela natten med skolarbete. Jag var väldigt trött måndagen efter men en fin söndag var det!

2 kommentarer

Filed under Iroiro

2 responses to “The street is my catwalk

  1. Elin

    men baby vad du är fantasiskt och duktig, jag får nästan tårar i ögonen för att det var så fint! püss püss

    • frankyvonfur

      Åh! Tack darling! Vad glad jag blir!
      Hädanefter kommer vi bolla med vad vi vll göra som avslutningskollketion och då blir det Fashion med stort F! Hittils har jag sytt ganska enkla plagg men till min avslutningskollektion så vill jag nog exprementera lite mer!

      Sanar fig och jg ska svara på breven så fort jag får lite tid över!
      Love you!

      Püss!

Kommentera

