En ovanlig fredag.

En vanlig fredag brukar se ut på följande sätt. Jag kommer hem från skolan, tar en 30min siesta som förvandlas till en 2,5 timmar siesta. Kollar in diverse saker på datorn. Handlar. Lagar mat. Wataru kommer förbi. Vi äter, dricker varsin öl eller delar på lite vin. Lyssnar på musik på youtube. Faller ihop utav utmattning. Somnar direkt.

I fredags var ingen vanlig fredag. Precis när jag ringde Wataru för att fråga om han skulle komma förbi så hade han redan slutat och skulle precis ta cykeln hem till mig. Kloackan halv elva kommer han fram. Så tidigt har han inte varit på evigheter! Med tanke på att vi hade lite tid extra så bestämde vi oss för att gå ut och äta. Det blev den närliggande italienaren, Chianti.

Wataru kikar vad som finns på menyn.Först ut var en tonfisk och lök historia. Kanske det godaste under kvällen.Och lite bröd med olika röror.

Vi beställde in husets vin.Det passade bra ihop med salccian.Wataru försöker förgäves ta en bild på mig men kameran vill sig inte. Eller jo, bara när jag gör konstga gester.Som här till exempel. Jag försöker förklara för Wataru att han ska ställa in fokuset någon annanstans och sedan rikta kemaren mot mig och ta en bild.

Efter det här kom huvudrätterna, skaldjurspizza och tomatsopp-pasta men det fick jag inte med på bild. Efter allt det här frågar Wataru, ‘ska vi beställa in någotning mer?’ MER?! Jag höll på att dö av mättnad så vi kom överrens om att det fick räcka, betalade notan och gick hem. Det är sjukt varmt under dagarna men börjat bli ganska svalt och skönt under kvällarna. Hade vi inte varit så proppmätta hade en liten kvällspromenad varit på sin plats!

Vad har ni ätit för gott under helgen?

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Mat

Kommentera

