Smak av Spanien

I går slog jag på stort och gjorde paella. Det var ju fredag trots allt.Jag fuskade dock med en färdig paellasås då saffran är så dyrt.Jag passade även på att göra en sallad  med melon och parmaskinka.

Under sommaren äter jag så mycket frukt jag kan. Slår glass alla gånger! Sallad är det bästa jag vet. Den här enkla salladen åt vi mycket av när jag var i Torrevieja med min dåvarande bästis och hennes familj.Sist men inte minst så gjorde jag en zuccini pasta, ett väldigt gott alternativ till pasta. Man hyvlar 1-2 zuccini beroende på storlek och hur många man är och kokar den i två minuter. Snabbt, enkelt och framförallt hälsosamt!Nyklippt Wattis var nöjd med kvällens meny. Paella blir det att göra fler gånger!

Lämna en kommentar

Filed under Mat

Kommentera

