Att erkänna.

Jag såg precis filmen ”告白”(kokuhaku), confessions på japanska. Jag är stum. Helt klart den intressantaste filmen jag sett på länge.

Den balanserar om hur lätt vikt vi tar på andras liv och om vad vi är berädda att offra för det vi vill ha. Om hur vi påverkas av folk runt omkring oss och hur vi desperata vi är på att bli erkända.

Det kändes bra att jag för övrigt förstod allt utan undertexter, och tur var väl det eftersom de inte fungerade!

Jag är förresten klippt håret, men det är det nog många som inte vet eftersom jag alltid har håret uppsatt. Nu är det i alla fall tillräckligt långt att jag kan ha det utsläppt ibland utan att sätta upp det i en knut efter fem minuter. Har kommer dessutom bilder på min senaste klänning med smocking i midjan. Det är svårt att se på bilderna, men jag har gjort smockingen i röd/rosa, blått och lila nyanser. Klänningen är dock lite stor så den fick inte den önskade effekten jag vill ha, nämligen att tyget liksom ska hänga över smockingen på den bakre delen. Närbilder kommer när tillfälle att ta bilder med Fumiko ges.

En anledning till att jag ser sliten ut är att jag är direkt hemkommen från en presentation på ett företag. För er som inte vet så söker jag jobb just nu, vilket inte är det lättaste.  Förhoppningsvis får jag resultat för mina sömnlösa nätter snart!

4 kommentarer

Filed under Iroiro, Verk

4 responses to “Att erkänna.

  1. vad söööt du och klänningen är! wow wow wow! underbart

  2. Ullis Sverdrup

    Du är så vacker! Ur fin klänning. Lycka till med ”the job-hunting

Kommentera

