Bara du.

Jag har ganska mycket jag vill uppdatera om (mest bilder från olika event) men just idag, ikväll vill jag ta mig tid till att skriva om en väldigt speciel person. Elin. Min bästa vän.

Jag vet att jag har varit dålig på att svara på dina brev. Förlåt. Det är bara så mycket i skolan just nu. Det kombinerat med jobbansökningar gör det nästan omöjligt för mig att ha ork till annat än att sitta på mitt tatamigolv framför datorn, laga mat eller sova. Så här kommer ett virutuellt kärleksbrev. Puss.

Elin. Älskade Elin. Jag saknar dig så att det gör lite ont i hjärtat just nu. Jag saknar att leva i symbios med dig. Jag saknar att inte vet vad du gör varjesekundavdittliv. Jag saknar att ta på mig den lilla svarta och peppa för en utekväll fyllda av ”ååÅååÅåå”, fuldans (”dansar ni alltid oseriöst?”) och vårt blickspråk. Du vet. Vi behöver inte säga någonting till varandra. Bara en blick och du vet precis vad jag menar och tvärt om. Jag saknar att ha den närheten, att liksom vara två helt olika personer men att känna sig som ett på samma gång. Ja saknar att dela vardagliga saker med dig, att läsa manga i parken om sommrarna, att drömma om George från Paradise kiss och att planera machande outfits (vilket för övrigt är någonting jag tycker att vi måste börja med på håll! och sedan lägga upp bilderna på bloggen. Ja, du måste bara fixa din kamera först).

Bara du förstår hur jag tänker. Bara du. Jag hatar att du bor på andra sidan jorden och att man inte kan ringa när man vill. För den jag tänker på, och vill prata med när någonting jobbigt/ bra har hänt är du. Jag vet att trots allt som har hänt och trots att vi varit ifrån varandra i 4 år (eller ja, tekniskt sett ett halvår eftersom du kom och hälsade på i julas men jag hade så mycket annat i huvudet just då att jag liksom inte rikitgt hann registrera att du och Isak var här innan ni åkte hem igen) men det är inte samma sak. Jag har många vänner här. Bra vänner. Men ingen som du. Jag vet att allt kommer bli bättre när Erik köper oss den där herrgården så att vi kan bo under samma tak och gå omkrig i 1910-tals empirklänningar och leka att vi är med i stolthet och fördom och vänta på vår mr. Darcy. Vi har ju ingenting emot att dela. Det är trots all mr. Darcy (inte mr. Dracy i den nya filmem med Kiera Knightley utan serien med Collin Firth som mr. Darcy).

Jag vill bara säga att jag saknar dig och du alltid kommer att vara min first weif.

Puss.

En till sak. SE TILL ATT ADAM SKAFFAR SKYPE OCH CAM/MICROFON SÅ ATT VI KAN PRATA SNART JAG KLARA INTE AV ATT GÅ OMRKIGN MED ABSTINENS HELA DAGARNA!

5 kommentarer

Filed under Tankar

5 responses to “Bara du.

  1. Helena

    Fint! Väldigt fint! Förstår att ni saknar varandra. Men haaallå, jag har skype och cam/mikrofon, det är ju liksom bara att låna! Bor ju trots allt bara över gatan från Elajn.

  2. Helena

    Haaaai! Det borde vi, jag jobbar dock typ hela tiden nästa helg men om Elin kan då är det ju bara att hon lånar nyckeln. Helgen efter det vill jag gärna skypa om du kan? 3 eller 4 september? Puss!

  3. frankyvonfur

    Det blir greato! Vi säger på söndag den 4e tycker jag!
    Eller ja, vi kan juhöras på fredagen och se vad som passar.
    Puss!!

Kommentera

