Suika

Sista skoldagen inför sommarlovet började nervöst och slutade vattningt.Dagen började med presentationer av av treorna, vår klass och några ettor inför Esmods högs uppsatta chef, Nino san och Gilles Rosier från Paris. Gilles Rosier har jobbat på Balman, Dior, Gaultiere för att nämna några maisons och var fram till 2004 creative designer för Kenzo. Han startade 1992 sitt egna märke GR816 men lade ner märket efter sju säsonger och startade istället ett märket Gilles Rosier.  En person med inflytande med andra ord. Vetskapen om att han skulle sitta på första parkett och bedöma din presentation samt konsept/tema gjorde att många var nervösa. Från vår klass var tre stycken utvalda att hålla prestentation, samt fyrastycken från tredje året och fyra stycken från det första året.

Först ut var Kento. Jag var tredje ut på listan. Som tur är så har jag haft hela första året på mig att öva mina presentationsförmågor samt detta år varit och gjort presentationer på diverse företag i samband med jobbansökningar vilket har hjälpt mig mycket med att hantera nerverna under press. Jag har fortfarande svårigheter med att uttrycka exakt det jag vill, men det går lättare och lättare för varje gång. Sedan ger det också otroligt mycket av att se andra ha presentationer, hur de använder sig av sitt material både i utförande och presentation. Jag hade dock inte övat mycket vilket gjorde att jag blev lite förvirrad mitt under presentationen och gjorde det lite grötigt. Jag fick dock bra feedback så jag kände mig väldigt nöjd för dagen och kände mig otroligt tacksam att få en chans att bli bedömnd av två stycken personer med så mycket inflytande som Nino san och Gilles Rosier. Bra start på dagen helt enkelt! Chikae som kommer ifrån Nagano  hade bett sin mamma att skicka vattenmelon.

Vi hjälptes åt med att bära upp brickorna till taket.Chikae med vattenmelon.

Det var inte bara en melon som Chikaes mamma hade skickat utan TVÅ.Alla åt vattenmelon som om det inte vore någon morgondag. Shibo, längst till vänster, tror jag åt tio stycken!

Vi kallade på vår lärare i design som också fick melon.

Jag och Kie som jag ska vara intern tillsammans med på företaget Itokin. Vi har båda hamnat på samma ställe, Sibylla och börjar från och med imorgon. Pepp!Perfekt avslut på en hektiskt vårtermin!

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Skola

Kommentera

