När två blir ett

Den 6e Augusti firades Kristoffer och Hanako som nygifta i Azabu Juban. Tillställningen ägde rum i Azabu juban på 8e våningen med utsikt över Tokyo och en dekorativ swimingpool. Det var en väldigt fin liten tillställning med när och kära. Och jag såklart. Här kommer dagen sett ur min kameranlins.När jag vaknade såg jag ut som Enstein.Efter kanske 20 minuter att kamma ut lockarna såg håret ut såhär. Hårnät är verklgen det bästa sättet att hålla frisyren på plats!Det vackra brudparet.Det hölls tal.Det minglades och kamerabliztar fyllde rummet.Arum var söt som alltid.Det bjöds på buffé, men jag tror att folk var för upptagna med att mingla.I väntan på tårtan.De hade en pool som man inte fick bada i.Och utsikt över roppongi.Nedanför satt Mattias och Yuri med kameran i högsta hugg.Och in kommer en tårta gjord på blåbär med den svenska flaggan.

Efter att ha matat varandra med tårta var det dags för Mattias att hålla tal.Hanakos klänning var en dröm i pärlor och crepe satin.

Brudgummen och Mattias som har varit vänner sedan frösta klass. 17 år! Kan ni tänke er!Jonas var där med sin flickvän Saki chan.

Jag ville också ha min beskärda del av brudgummen.

Till eventet bar jag en klänning från 40-talet som jag älskar (förutom att dragkedjan vrider sig åt sidan hela tiden).Bruden med sina stiliga föräldrar i kimono.Till sist var det dags att kasta buketten, någonting jag sett fram emot då det liksom inte fanns npgon annan utväg för singel tjejerna att hoppa i poolen. Dock hade själva kastandet av buketten bytts ut mot band som delades ut till de förväntansfulla på den nedre våningen.När alla band hade delats ut släppte bruden på banden och den vars band var knytet till buketten kan skatta sig glad åt att den kommer att gifta sig inom ett år.

När klockan slog sex tackade jag för mig och lovade Kristoffer att vi snart måste ses igen på en picknick i Yoyogi.Jonas kände inte att det var dags att åka hem än så Jonas, Saki chan och jag gick vidare för att dricka öl och äta edamame bönor. Efter två timmars disskuterande av bland annat utseendefixering så kände vi att det var dags att röra på oss. Jag, som hade börjat dagen med att åka förbi skolan på morgonen, sa hej då till Jonas och Saki som åkte vidare till Yoyogi parken.  Jag hade nämligen ett paket i väskan som väntade på att öppnas. The ladies fick varsin gåva när de lämnade festen ihopslaget till den svenska flaggan.I paketet låg en sakura mönstrad rosa scarf prfekt att ta med sig nästa vår på hanami picknickar.

1 kommentar

Filed under Iroiro, Tillställningar

One response to “När två blir ett

  1. Elin

    ]lskar svenskaflaggantemat!

Kommentera

