Scouting

Vi håller just nu på att leta efter modeller till vår avslutings show samt en av de kommande presentationer vi ska ha. Så, för någon vecka sedan bestämde jag och två av mina klasskompisar att gå ut för model scouting i Shibuya.Shibuya crossing.Yuka chan och Chikae chan.

Jag tror att vi stod och spanade i 1,5- 2 timmar innan vi kände att det var ett hopplöst case av små japps i för höga klackar, turister och working ladies. Istället blev JAG av alla människor scoutad av en hår och make up artist som ville använda mig som modell. Jag har inte kommit med något slutgiltigt svar än då allting hänger på hur mitt schema kommer att se ut. Den som lever får se.

Vi kände hursom helst att det var dags för mat så varning för matbilder overload!Vi valde ett traditionellt japanskt ställe.Jag beställde in fisk.Den här tofusoppan var en killer!Jag älskar råris.Pumpa med riven daikon.

Efter middagen var vi mätte och trötta efter att ha ansträngt våra ögon så pass mycket under två hela timmar så vi sa hej då till varandra och jag åkte hem för att vila lite inför näst kommande dag så jag skulle vara i skolan från nio till sex.

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro, Mat

Kommentera

