Design process, a catalogue

Det här är tre plagg jag gjorde till ett tillvals ämne i skolan. Man fick lyckligtvis göra remakes vilket gjorde att jag sparade ganska mycket tid. Sydd upp kjolen och långklänningen på två dagar och tog bilderna samma morgon som de skulle vara inlämnade. Tur att jag har en pojkvän som bor en station från mig! Wataru hade jobbat natt och svängde förbi på vägen hem för att ta bilderna åt mig. Bilderna togs sex på morgonen i en park nära mig (därav det trötta uttrycket på nästan alla bilder).

La flora

Time traveler

Book of knowledge

Nu ska jag säta igång med min avslutningskollektion. Det är bara två veckor kvar till presetationen så jag har ingen tid att förlora. Om ni har tur så kommer det en uppdatering om kollektionen.

På grund av vårens stora jordbävning så blev utgångselevernas  modeshow inställd. Imorgon visas däremot deras plagg i en modeshow i Yebisu byggnaden i Ebisu gardenplace. Det är mycket som ska göras och jag har i uppgift att se till att alla make up artister är på plats. Imorgon blir en lång dag så jag får försöka att vara så effektiv jag kan idag och komma i säng tidigt.

Vad ska ni göra i helgen?

2 kommentarer

Filed under Skola, Verk

2 responses to “Design process, a catalogue

  1. Helly

    Du kommer snart tröttna på att höra det men du är så duktig! Jättefint alltihop, gillade speciellt bilden med klockan. Fick mig att tänka på Bergmans Smultronstället. Fina broderier också! Puss!

    • frankyvonfur

      Tack Helly!
      Jag blir alltid lika glad av att höra uppmuntrande ord!
      Smultronstället har jag inte sett men jag blir lite sugen på att se den nu!
      Allt är som sagt remakes och inte gjorda från skratch så att säga. Den långa klänningen gjorde jag med orden modern empirklänning i bakhuvudet.

      Puss

Kommentera

