Projektet

Det har varit väldigt mycket det här året men jobbansökningar, research inför val av tema för slutprojektet och sedan förberedelser för avslutningskollektionen. Jag är just nu uppe i vecka tre av sy-klart-din-kollektion-på-fem-veckors period. Det är alltså bara två veckor kvar innan vinterlovet och jag har precis kommit igång med ett plagg. Korsetten till min andra outfit. På grund av komplikationer med att få mitt tyg till den första outfiten färgad så fick jag anpassa schemat.

Jag ligger ungeför 2 veckor, om inte mer, efter schemat och är en aning stressad, därav den dåliga uppdateringen.

Så här ser min varga ut just nu. Jag går upp runt fem-sex på morgonen, åker till skolan minst en timme innan lektionen börjar och stannar kvar till åtta i princip fem dagar i veckan. På lördagar har skolan bara öppet till sex på kvällen och öppnar inte först halv nio på morgonen så man kan väl säga att jag får lite sovmorgon. Det vill säga två timmar efter lektionstid. Trots det blir jag ändå aldrig klar. Jag har nog tagit mig an ett litet för svårt project, ergo, det går inte att skapa fem semi-couture plagg på sex veckor!  När jag kommer hem, vilket alltid är runt nio-snåret lagar jag middag och gör i ordning en lunchlåda för kommande dag, tittar på film eller ett avsnitt av mad men medns jag äter, somnar direkt efter middagen trots att jag har saker att göra.

Mitt sociala liv ligger på minus, och när jag äntligen fick ett erbjudande av att få följa med på en Dries van Noten utställning med tillhörande mini-show så måste jag tacka nej på grund av min inlämning av korsetten på måndag. Jag vet, det kommer att vara över i mars, håll ut! Mars. Om tre månader med andra ord.

Jag har nu levt på minimal sömn/dålig sömn sedan i Juni så man kan väl säga att jag inte är pigg nog att skriva inlägg om vad jag gör. Ikväll kände jag att det var dags för ett undantag så här har ni er uppdatering.

Det är inte bara mörker. Jag gör trots allt någonting som jag tycker är kul och jag vet hur bra jag kommer att känna mig när plaggen äntligen är uppsydda men det är svårt när mållinjen liksom glider längre och längre ifrån en. Utöver min mini kollektion så gör jag just nu även ett samarbete med Hikomisuno jewlery collage som ni kommer att få se i samband med fotningen av min katalog i början av nästa år. Jag har en riktigt bra grupp och alla verkar vara lika peppade som jag. Dessutom har alla fyra i gruppen utbildning i olika områden vilket jag tror kommer att utgöra en bra mix för slutresultatet.

Här kommer i vilket fall en liten summering av vad jag gjort den senaste tiden.Jag har gjort annat är att vara i skolan, som att gå på Tokyo fashion night out till exempel. Det var knökat med folk.

Jag har färgat tyg.

För några veckor sedan blev jag bjuden på Miu Miu’s coctail reopening- party i Ginza.

Eftersom jag ska till skolan imorgon också så stannar vi uppdateringen här. Förtsättning följer.

7 kommentarer

Filed under Iroiro, Skola

7 responses to “Projektet

  1. Petra

    Flodigt och starkt jobbat! Tänkte även säga att jag inte glömnt min bröllops klänning, men tänkte att vi kan avvakat till till runt Mars, om det fungerar för dig? PUSS och Fan vad grym du är!

  2. Mamma

    Du är så himla duktig hjärtat, men var rädd om dig och tänk på att du behöver vila och äta ordentligt för att orka. Vi ser fram emot att ses snart alla tre, hoppas tiden går fort nu. Puss och kram

  3. Elin

    Bra jobbat, sov och ät och gör det du kan tills i mars!! püss på dig min kära fighterweif.

  4. pim

    Haha vad lustigt att det stod Pimm Bärbjörn som namn här fortfarande. Bra jobbat Sanna! hejjar på dig som alltid, det vet du. Mycket kärlek och god jul! Jag skulle även vilja ha din adress och skicka ett litet julkort❤

Kommentera

