Total eclipse of the heart

Total eclipse of the heart var precis vad jag ville sjunga på karaoke fredagen för två veckor sedan. Jag och några vänner hade nämligen stämt träff i Yoyogi kouen för att titta på månförmorkelse. Jag hade med mig hot wine (glögg) medan de andra hade med sig kastrull, gasplatta, tilltugg, muggar mm. Vi gick egenom ett vad vi todde skulle vara en död park, men det var flera som hade kommitp å samma brillinta ide om att titta på solförmörkelsen i parken. Några kom i stämmning med att spela kongos, andra satt i gräset och betraktade månen som sakta  men säkert täcktes av den nattsvarta himlen.

Det är kvällar som dessa som påminner mig om hur mycket jag älskar att bo i Tokyo.När jag ändå var i krokarna så bestämde jag mig för att åka tillbaka till Shinjuku och gå på Bash. Watarus band spelade och deras gitarrist hade flygit in från Okinawa för Bash julspecial. Tur att jag var någorlunda uppklädd då jag inte hade någon aning om att det var julspecial. Stämningen var dock ganska låg med tanke på Ishiyamas bortgång. Jag hoppas på ett livligare Rock’nRoll countdown den 31a December.

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro

Kommentera

