Idioten

 I söndgas, trots avskräckande väderleksrapporter, så bestämde jag mig för att ta cykeln till Red Cloth. Vägen dit var inga problem, inte skulle lite duggregn få mig att säga nej till lite motion framför utryckslösa anskiten på tunnelbanan.

Det var dock inte lika roligt att cykla hem i spöregn. Som tur var hade jag förutsett att det antagligen skulle regna mer på vägen hem och hade duktigt nog tagit med mig en halsduk som jag snyggt virade runt huvudet för att skydda mitt hår och min syn så gott jag kunde.Image

Såhär snygg och dyngsur var jag när jag kom hem. Min lilla lugg-tupé mådde inte så bra av all vind och regn, men vad gör man inte för lite äventyr ute i Tokyo natten!

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Idioten

  1. Janne

    Du ser Fabulous ut!

  2. Emilie Edlund

    Ohh du lyckades göra en tupé😀, jag ska också testa snart igen och se om det går lättare med lite kortare hår än vad jag körde på sist! /Arielchan

    • frankyvonfur

      Yes! Med lite övning! Men tid tog det kan jag ju säga. Jag har ju så lite lugg så jag stoppade löshår i ett hårnät för en improviserad ”hairbun”. Funderar på att testa igen utan ”stoppning”.
      Do it! Det finns bra tutorials på youtube!

      stoppning

      utan stoppning

Kommentera

