Nobu+Maki

För en vecka sedan hade jag det stora nöjet att gå på Nobu san och Makis bröllopsfest. Jag var sen i vanlig ordning och kom precis när brudparet skulle göra entré så jag fick snällt stå och vänta tills talet av brudgummen var avslutat.

När jag kom ner hade maten redan serverats och några minuter senare var paret i färd med att skära tårtan.Image

Image

Image

Image

 

Image

Maki var så himla vacker i sin empire klänning och krans!

Image

Så var det dags för brudgummen att uppträda.

Image

Image

Image

Image

Jag och Coucou.

Image

Sedan var det dags för utlottning av lite presenter. Tomonari san, vår toastmaster för kvällen, var stilig i helröd kostym. Rawr!

Image

Efter festen var det dags att dra vidare till Red cloth. Boz Boorer (gitarrist i Polecats och numera gitarrist till Morrisey) skulle uppträda med Riz Laz som bakgurndsband på The Bash.

Image

Jag och Oka chan åkte i förväg, men hade ingen lust att hänga i en tom lokal så vi gick till en izakaya för att värma upp. Som ni ser här har jag en del läppstift att välja mellan. Jag har inte lyckats hitta det perfekta röda än så jag blandar ganska mycket.

Image

Go san öppnade spelningen med några låtar.

Image

Sedan var det dags för Boz Boorer att inta scenen!

Image

Det kördes en blanding av classisk 50-tals rock och polecats låtar. Det var nog första gången på tre år som det varit fler än 15 personer på Bash. Det var så knökfullt att det knappt fanns plats att dansa! Om ändå alla kvällar kunde vara som denna. Finns liksom lite störra utbud av kavaljéer, och folk vågar dansa mer. När klockan slog fem kände jag att jag dansat färdigt och fick skjuss hem av Oka chan som skulle hem samtidigt.

Jag tror jag sov till två dagen efter. Det känns sorligt att säga men det börjar kännas i kroppen när man varit ute.

3 kommentarer

Under Uncategorized

3 svar till “Nobu+Maki

  1. Elin

    Tomonari-san! Älskad av båda syskonen Hultström kan du hälsa honom.

  2. Fredrik

    Var det fler svenskar där den kvällen!? Jag och min polare Henrik var där och hade skitkul.

Lämna en kommentar