Bröllopsprojekt

Man kan ju tycke att jag borde ha all tid i världen att blogga (det tycker öven jag) men det verkar inte som att jag frivilligt öppnar någon lucka. Detta har såklart sin förklaring och kan bäst beskrivas med lite bilder.Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Efter en sista fitting så kan jag snart börja med den riktiga klänningen. Jag börjar bli riktigt nervös, kvalité- och tidsmässigt. Jag ska försöka att boka tid med min sensei i mönsterkonstruktion från Esmod för lite tips angående handsömnad, mönsterkonstruktions-relaterade svårigheter och så.

Det här men att avsluta påbörjade projekt (till mig själv) är inte min starka sida så idag ska jag ängna mig åt att fålla en klänning, sy färdigt min 40-tals two piece och organza pencil skirt samt göra om en prickig klänning till en byxdress. Hejja! Tidsoptimist som jag är så har jag ännu ett projekt att ta mig an när jag är klar med dessa sysslor. Nämligen att påbörja min och Oka chans bäddräkter. Hejpa!

Lämna en kommentar

Under Uncategorized

Lämna en kommentar